Версия программы: 4.0.17 Язык интерфейса: Русский, Английский, и другие Лечение: не требуется
Системные требования: · Windows 7 SP1 or newer (including Windows 8, 8.1, and 10) · .NET Framework 4.6.2 · Windows XP, Windows Vista, и Windows Server 2008 не будет работать
Описание: Paint.NET - Простой, но мощный и удобный редактор графики. Позиционируется как отличная замена стандартному MS Paint из поставки Windows. Поддерживаемые форматы: BMP, IPEG, PNG, TIF, GIF, TGA и собственный формат PDN. Основные возможности: работы со слоями, применение эффектов, работа со сканером и камерой, коррекция красных глаз, масштабирование от 1% до 3200%. Возможно расширение плагинами.
Простой интуитивно-понятный интерфейс. Все особенности и элементы интерфейса проектировались с расчетом на то, чтобы пользователь немедленно приступил к работе.
Слои. Как правило, только дорогие платные программы для работы с изображениями умеют работать со слоями. Paint.NET предоставляет эту возможность бесплатно.
Мощные инструменты. Paint.NET имеет мощные, но простые инструменты для работы с векторной графикой, выделения (волшебная палочка), клонирования изображений, а также простой текстовый редактор, инструменты для масштабирования (от 1% до 3200%) и замены цвета.
Неограниченная история. Для исправления возможных ошибок допущенных в процессе редактирования фотографий или рисунков в программе Paint.NET предусмотрена функция истории. Каждое ваше действие может быть удалено и потом возобновлено опять. Длинная истории ограничивается только доступным дисковым пространством.
Специальные эффекты. Paint.NET содержит множество специальных эффектов для улучшения изображений. Кроме стандартных, знакомых нам по аналогичным платным программам, присутствующий также уникальный эффект - 3D вращение. Как обычно присутствуют и такие незаменимые функции как яркость изображения, контраст, оттенок, насыщенность и т.п.
Плагины. Для графического редактора Paint.NET разработано множество плагинов, обогащающих возможности программы или просто добавляют новые спецэффекты.
http://www.getpaint.net/roadmap.html
What's new in version 4.0.17: * Added: "Fluid mouse input" option in Settings -> UI -> Troubleshooting. If you see major glitches while drawing, try disabling this. * Improved: Default brush size, font size, and corner radius size now scales with major DPI scaling levels (brush size of 2 at 100% scaling, brush size of 4 at 200% scaling, etc) * Improved: Default image size now scales with major DPI scaling levels (800x600 at 100%, 1600x1200 at 200%, etc.) * Improved performance and drawing latency by removing explicit calls to System.GC.Collect() except when low memory conditions are encountered * Improved performance by greatly reducing object allocation amplification by reducing the concurrency level when using ConcurrentDictionary, and by removing WeakReference allocations in favor of direct GCHandle usage * Improved: Performance and battery usage by ensuring animations always run at the monitor's actual refresh rate * Improved (reduced) CPU usage when moving the mouse around the canvas * Removed: "Hold Ctrl to hide handle" from the Text tool because it was not useful and caused lots of confusion * Fixed: Various high-DPI fixes, including horrible looking mouse cursors caused by a bug in the latest .NET WinForms update * Fixed: Gradient tool no longer applies dithering "outside" of the gradient (in areas that should have a solid color) * Fixed: Very slow performance opening the Effects menu when lots of plugins are installed after installing the Windows 10 Creators Update * Fixed: When cropping and then performing an undo, the scroll position was totally wrong * Fixed a rendering glitch in the Save Configuration dialog (it would "wiggle") * Fixed: At certain brush sizes, the brush indicator on the canvas had a visual glitch in it due to a bug in Direct2D * Fixed: Text tool buttons for Bold, Italics, Underline were not localized for a few languages * Fixed a rare crash in the taskbar thumbnails * Fixed: Drawing with an aliased brush and opaque color (alpha=255) sometimes resulted in non-opaque pixels due to a bug in Direct2D's ID2D1RenderTarget::FillOpacityMask * Fixed: "Olden" effect should no longer cause crashes (it still has some rendering artifacts due to its multithreading problems, however)